Praca zdalna
Szanowni Państwo W dniach 15 – 22 października grupa I „Zajączki” pracuje zdalnie.
Tematyka tygodnia: „Nasze emocje”
Emocje to coś, co czujemy w różnych sytuacjach. Emocje nie są ani dobre ani złe. Każdy ma prawo czuć się szczęśliwy, smutny czy zły. Ważne abyśmy nauczyli się je rozpoznawać, nazywać i okazywać – a to nie jest łatwe.
EMOCJE
Obejrzyjcie filmik i pobawcie się z sympatycznym kosmitą UBU w pokazywanie emocji.
ZGADNIJ JAKIE TO EMOCJE?
Popatrzcie na obrazek i powiedzcie w jakim nastroju jest każde z dzieci (załącznik 1). Pokolorujcie obrazek.
EMOCJONALNY WIERSZYK
Posłuchajcie wierszyka. Pokażcie emocje, o jakich opowiada (smutek, radość, zdziwienie, złość). Spróbujcie nauczyć się go na pamięć.
Smutno mi, gdy jestem w domu sam.
Cieszę się, gdy mamę obok mam.
Dziwi mnie, gdy w łazience mydła brak.
Złości mnie, gdy wszystko jest nie tak.
UKŁADANKA
Poproście Rodzica o wycięcie i pomieszanie elementów układanki. Ułóżcie układankę i naklejcie ją na kartonie. Powiedzcie jakie miny mają osoby na ułożonych obrazkach. (załącznik 2)
JAK BYŚ SIĘ CZUŁ?
Posłuchajcie zdań i dokończcie je…
· Gdyby mój piesek był chory, byłbym …
· Gdyby mój kolega zabrał mi ulubioną zabawkę, byłbym …
· Gdybym dostał wspaniały prezent, byłbym …
· Gdyby mój kot zaczął fruwać, byłbym …
LUSTRO
Pobawcie się z rodzicem w lustrzane odbicie. Jedna osoba pokazuje wybraną przez siebie emocję, np. smutek, a druga nazywa ją i naśladuje partnera, będąc jego lustrzanym odbiciem. Potem następuje zamiana ról.
ŚMIECH TO ZDROWIE
Najprzyjemniejszym uczuciem jest radość, a śmiech to samo zdrowie. Posłuchajcie bajeczki o kraju zwanym Śmiecholandią i pobawcie się w jej mieszkańców. Jak? Rodzic czyta bajkę – dziecko naśladuje śmiech osób występujących w tekście.
W Śmiecholandii, państwie małym,
słynnym w świecie prawie całym,
ludzie śmieją się tu wszyscy,
obcy, krewni, inni bliscy.
Śmieją się panowie w kapeluszach na głowie: ho ho ho.
Śmieją się panie grube jak banie: ha ha ha.
Śmieją się chłopcy mali bigbitowcy: hu hu hu.
Śmieją się dziewczynki piękne jak malinki: hi hi hi.
Śmieje się staruszka wprost do twego uszka: he he he.
Wszędzie słychać śmiech wesoły,
w sklepie, w biurze, wokół szkoły,
w banku, w barze i w taksówce,
w kinie, w szkole, na klasówce.
Śmieją się panowie…
Śmiech rozlega się wokoło,
wszędzie w kraju jest wesoło,
tak się głośno śmieją wszyscy,
krewni dalsi oraz bliscy.
Śmieją się panowie…
W Śmiecholandii tak dzień cały,
różne śmiechy rozbrzmiewały,
ludzie tu weseli byli,
wciąż ze śmiechem sobie żyli.
Śmieją się panowie…
NA SMUTECZKI - POMIDOR
Czasami bywamy smutni. Aby przepędzić smuteczki dobrze jest urządzić sobie wesołą zabawę. Najlepsze bywają stare, sprawdzone sposoby, takie jak zabawa w „Pomidora”. Pobawcie się w nią z domownikami. Jedna osoba zadaje śmieszne pytania, próbując rozśmieszyć drugą. Zadaniem tej drugiej jest odpowiadanie na każde pytanie słowem „pomidor” – jeżeli się pomyli lub zaśmieje przegrywa.
ZŁOŚĆ – NIEPROSZONY GOŚĆ
Obejrzycie filmik „Złość” i poznajcie babcię Różę i sympatyczną wiewiórkę Gryzelkę. Porozmawiajcie z rodzicem o zachowaniu Gryzelki. Na kogo się złościła i dlaczego? Kim była pani w czerwonej sukience? Jakie rady dawali wiewiórce babcia Róża i Munio? Jak skończyła się ta historia?
SPOSOBY NA NIEPROSZONEGO GOŚCIA
A czy wy złościcie się czasami? Oto kilka rad jak poradzić sobie ze złością:
Co możesz zrobić, gdy przyjdzie do ciebie złość?
· Powiedzieć na głos o swoich emocjach: ale jestem na cienie zły.
· Pójść w ustronne miejsce pokoju i pobyć chwilę w samotności na „wyspie złości”
· Podrzeć kartki ze starej gazety
· Oddychać głęboko
· Narysować swoją złość
· Zamknąć oczy i przypomnieć sobie coś przyjemnego
· Pobawić się plasteliną lub piłeczką do ściskania
· Zrobić wściekłą minę
· Poskakać na jednej nodze
Czego nie możesz zrobić, gdy się rozzłościsz?
· Bić i kopać
· Gryźć i pluć
· Szarpać i popychać
· Niszczyć rzeczy
· Krzyczeć na innych
· Ciągnąc za włosy
· Dokuczać
BAWMY SIĘ WESOŁO
Ruch to doskonałe lekarstwo na nudę, smutki i złe humorki. Zabawa z kartami ruchowymi daje dużo radości. Spróbujcie wykonać polecenia, które na nich widnieją. (załącznik 3)
Życzymy wesołej zabawy!