Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Praca zdalna

Szanowni Państwo W dniach 15 – 22 października grupa I „Zajączki” pracuje zdalnie.

 

Tematyka tygodnia: „Nasze emocje”

 

Emocje to coś, co czujemy w różnych sytuacjach. Emocje nie są ani dobre ani złe. Każdy ma prawo czuć się szczęśliwy, smutny czy zły. Ważne abyśmy nauczyli się je rozpoznawać, nazywać i okazywać – a to nie jest łatwe.

EMOCJE

Obejrzyjcie filmik i pobawcie się z sympatycznym kosmitą UBU w pokazywanie emocji.

 

ZGADNIJ JAKIE TO EMOCJE?

Popatrzcie na obrazek i powiedzcie w jakim nastroju jest każde z dzieci (załącznik 1). Pokolorujcie obrazek.

 

EMOCJONALNY WIERSZYK

Posłuchajcie wierszyka. Pokażcie emocje, o jakich opowiada (smutek, radość, zdziwienie, złość). Spróbujcie nauczyć się go na pamięć.

 

Smutno mi, gdy jestem w domu sam.

Cieszę się, gdy mamę obok mam.

Dziwi mnie, gdy w łazience mydła brak.

Złości mnie, gdy wszystko jest nie tak.

 

UKŁADANKA

Poproście Rodzica o wycięcie i pomieszanie elementów układanki. Ułóżcie układankę i naklejcie ją na kartonie. Powiedzcie jakie miny mają osoby na ułożonych obrazkach. (załącznik 2)

 

JAK BYŚ SIĘ CZUŁ?

Posłuchajcie zdań i dokończcie je…

· Gdyby mój piesek był chory, byłbym …

· Gdyby mój kolega zabrał mi ulubioną zabawkę, byłbym …

· Gdybym dostał wspaniały prezent, byłbym …

· Gdyby mój kot zaczął fruwać, byłbym …

 

LUSTRO

Pobawcie się z rodzicem w lustrzane odbicie. Jedna osoba pokazuje wybraną przez siebie emocję, np. smutek, a druga nazywa ją i naśladuje partnera, będąc jego lustrzanym odbiciem. Potem następuje zamiana ról.

 

ŚMIECH TO ZDROWIE

Najprzyjemniejszym uczuciem jest radość, a śmiech to samo zdrowie. Posłuchajcie bajeczki o kraju zwanym Śmiecholandią i pobawcie się w jej mieszkańców. Jak? Rodzic czyta bajkę – dziecko naśladuje śmiech osób występujących w tekście.

 

W Śmiecholandii, państwie małym,

słynnym w świecie prawie całym,

ludzie śmieją się tu wszyscy,

obcy, krewni, inni bliscy.

 

Śmieją się panowie w kapeluszach na głowie: ho ho ho.

Śmieją się panie grube jak banie: ha ha ha.

Śmieją się chłopcy mali bigbitowcy: hu hu hu.

Śmieją się dziewczynki piękne jak malinki: hi hi hi.

Śmieje się staruszka wprost do twego uszka: he he he.

 

Wszędzie słychać śmiech wesoły,

w sklepie, w biurze, wokół szkoły,

w banku, w barze i w taksówce,

w kinie, w szkole, na klasówce.

 

Śmieją się panowie…

 

Śmiech rozlega się wokoło,

wszędzie w kraju jest wesoło,

tak się głośno śmieją wszyscy,

krewni dalsi oraz bliscy.

 

Śmieją się panowie…

 

W Śmiecholandii tak dzień cały,

różne śmiechy rozbrzmiewały,

ludzie tu weseli byli,

wciąż ze śmiechem sobie żyli.

 

Śmieją się panowie…

 

NA SMUTECZKI - POMIDOR

Czasami bywamy smutni. Aby przepędzić smuteczki dobrze jest urządzić sobie wesołą zabawę. Najlepsze bywają stare, sprawdzone sposoby, takie jak zabawa w „Pomidora”. Pobawcie się w nią z domownikami. Jedna osoba zadaje śmieszne pytania, próbując rozśmieszyć drugą. Zadaniem tej drugiej jest odpowiadanie na każde pytanie słowem „pomidor” – jeżeli się pomyli lub zaśmieje przegrywa.

 

ZŁOŚĆ – NIEPROSZONY GOŚĆ

Obejrzycie filmik „Złość” i poznajcie babcię Różę i sympatyczną wiewiórkę Gryzelkę. Porozmawiajcie z rodzicem o zachowaniu Gryzelki. Na kogo się złościła i dlaczego? Kim była pani w czerwonej sukience? Jakie rady dawali wiewiórce babcia Róża i Munio? Jak skończyła się ta historia?

 

SPOSOBY NA NIEPROSZONEGO GOŚCIA

A czy wy złościcie się czasami? Oto kilka rad jak poradzić sobie ze złością:

 

Co możesz zrobić, gdy przyjdzie do ciebie złość?

· Powiedzieć na głos o swoich emocjach: ale jestem na cienie zły.

· Pójść w ustronne miejsce pokoju i pobyć chwilę w samotności na „wyspie złości”

· Podrzeć kartki ze starej gazety

· Oddychać głęboko

· Narysować swoją złość

· Zamknąć oczy i przypomnieć sobie coś przyjemnego

· Pobawić się plasteliną lub piłeczką do ściskania

· Zrobić wściekłą minę

· Poskakać na jednej nodze

 

Czego nie możesz zrobić, gdy się rozzłościsz?

· Bić i kopać

· Gryźć i pluć

· Szarpać i popychać

· Niszczyć rzeczy

· Krzyczeć na innych

· Ciągnąc za włosy

· Dokuczać

 

BAWMY SIĘ WESOŁO

Ruch to doskonałe lekarstwo na nudę, smutki i złe humorki. Zabawa z kartami ruchowymi daje dużo radości. Spróbujcie wykonać polecenia, które na nich widnieją. (załącznik 3) 

Życzymy wesołej zabawy!