Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Praca zdalna

Drodzy rodzice i kochane dzieci, rozpoczynamy tydzień nauki zdalnej, prosimy o wykonanie poniższych zadań, i o przesłanie zdjęć z ich realizacji.

 

1. Rozpocznijmy zajęcia od rozgrzewki:

1. „Tańce na balu” – Dziecko swobodnie porusza się po pokoju. W pewnym momencie rodzic wypowiada nazwę cyfry, na to hasło dziecko układa ilość klocków (guzików lub innych przedmiotów dostępnych w domu) których liczba odpowiada cyfrze wypowiedzianej przez rodzica.

2. „Konfetti” – dziecko stoi na palcach, podnosi ręce do góry i potrząsa nimi – wykonuje drobne ruchy palcami i dłońmi. Następnie opuszcza ramiona i powoli przechodzi do przysiadu podpartego.

3. „Do przodu-do tyłu” – dziecko stoi zwrócone w tym samym kierunku co rodzic, który wypowiada wskazówki określające liczbę kroków, które należy przejść np. 2 kroki do tyłu, 3 kroki do przodu. Aby uatrakcyjnić zabawę, N. może zaproponować, by wykonywać kroki w specjalny sposób np. na ugiętych nogach, z kolanami zwróconymi do siebie itp.

4. „Oddychamy” – dziecko stoi, stopy rozstawia na szerokość bioder. Na hasło rodzica „wdech” – rozkłada ramiona na boki i powoli łączy je nad głową. Po połączeniu rąk, wypuszcza powoli powietrze. Wykonuje kilka powtórzeń.

 

2. Wprowadzenie litery N 

„N jak narty” – prezentacja litery w wyrazie, rodzic prosi dziecko o wyklaskanie słowa zgodnie z modelem sylabowym: narty, jednocześnie wskazując pola na planszy. Dziecko liczy sylaby w wyrazie. Następnie rodzic wskazuje na obrazku model głoskowy wyrazu oraz prowadzi zabawę z analizą głoskową, tak samo jak w przypadku analizy sylabowej. Dzieci przeliczają głoski, wspomagając się modelem widocznym na obrazku. Rodzic zwraca uwagę dziecka na kierunek pisania litery N n oraz na jej miejsce w liniaturze.

 

 

Dziecko obserwuje na karcie pracy sposób pisania liter N i n. Rodzic prosi dziecko, by opowiedziało, jak zbudowane są te litery – jaki mają kształt, z jakich figur się składają, w którym miejscu się łączą, czy odrywamy rękę podczas ich pisania. (załącznik 1)

 

3. „Poznajemy liczbę dziesięć” – rodzic prezentuje dziecku obrazek z liczbą 10 i prosi o podanie skojarzeń, jakie im się nasuwają w związku z kształtem tej liczby. Zwraca uwagę na to, by dziecko zauważyło i powiedziało, że liczba 10 składa się z dwóch cyfr, które już znają – 1 i 0. Pokazuje, w jaki sposób należy pisać te cyfry. Prosi dziecko, by zapamiętało kierunek pisania, sposób kreślenia, miejsce oderwania ręki od kartki. Dziecko próbuje pisać liczbę 10 w powietrzu, na dywanie, na plecach mamy lub taty, na tacy na mące lub kaszy manny.

 

 

4. „Ukryte słowa” – zabawa językowa. Rodzic pokazuje kolejno wyrazy: baletnica, baletki, balon, balony, balonik, balet (jeżeli mają państwo literki w domu proszę aby dzieci ułożyły wyrazy wg wzoru), zadaniem dzieci jest odczytanie ich i znalezienie w nich ukrytego wyrazu bal. Rodzic zakrywa niektóre wyrazy i prosi o określanie głoski na początku i końcu tych słów. Dziecko może przeliczyć głoski w tych słowach.

 

5. „Karnawał na świecie” – Dziecko wskazują ilustracje prezentującą strój karnawałowy w Brazylii oraz karnawał w Wenecji, uzasadniają swój wybór. Wskazują różnice w strojach karnawałowych z Brazylii i Wenecji.

6. „Maska karnawałowa” – praca plastyczna. 

Odrysowanie maski od szablonu (załącznik 5).

Wycięcie miejsca na oczy. Ozdobienie maski w dowolny sposób koronką, tkaninami, cekinami i

piórami. Zrobienie dziurek po obu stronach. Przewleczenie tasiemki przez te dziurki.

 

7. „Jak nadmuchać balon za pomocą octu i sody?” - Żeby robić eksperymenty dla dzieci, nie trzeba mieć profesjonalnego sprzętu czy odczynników. Najczęściej wystarczy to, co akurat jest w domu. Drodzy rodzice zobaczcie, jak wykonać z dziećmi doświadczenie, w którym balon nadmucha się „samoistnie” – za pomocą octu i sody. 

 

Nadmuchiwanie balonu za pomocą octu i sody to świetny pomysł na zabawę karnawałową. Eksperyment jest prosty i bezpieczny, nie wymaga skomplikowanych działań. Dla naszych Pszczółek będzie to przypomnienie i zapewne jak to mają w zwyczaju mówić "bułka z masłem" Aby wykonać to doświadczenie dla dzieci potrzebujesz:

· balonika,

· butelki,

· octu,

· sody oczyszczonej.

Przyda się również łyżeczka i opcjonalnie lejek.

Możesz wykorzystać również barwniki spożywcze. Wówczas eksperyment będzie dla dzieci jeszcze bardziej atrakcyjny.

 

Eksperyment krok po kroku:

· Przygotujcie butelkę, najlepiej o pojemności do 500 ml. Może być szklana lub plastikowa. Do butelki nalej ocet. Tutaj może przydać się lejek – zwłaszcza jeśli butelka ma dosyć wąski wlew.

· Weź balonik i nasyp do niego trochę sody oczyszczonej (1 – 2 łyżeczki).

· Balon z sodą ostrożnie nałóż na szyjkę butelki. Uważaj, by nie wysypała się z niego soda.

· Upewnij się, że balon jest dobrze zamocowany.

· Jednym zdecydowanym ruchem unieś balon, wsypując sodę do butelki z octem.

W wyniku reakcji powstaje dwutlenek węgla, czyli taki sam gaz, jaki wydychamy. To właśnie on napompuje balon. Przygotowanie tego doświadczenia dla dzieci trwa zaledwie kilka minut. Możecie poeksperymentować z ilością octu i sody. Pamiętaj jednak, żeby zachować ostrożność – jeżeli reakcja przebiegnie zbyt gwałtownie, balonik może się wyczepić. Jeśli wsypiesz do butelki z octem barwnik spożywczy, bulgoczący ocet z sodą będzie kolorowy, a doświadczenie stanie się dla dzieci jeszcze bardziej widowiskowe.

 

8. Propozycje kart pracy:

 

· Utrwalenie litery N, n:

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/nauka-pisania/3/n-nauka-literek.pdf

https://wordwall.net/pl-pl/community/dzielenie-wyraz%C3%B3w-na-sylaby-i-g%C5%82oski

 

· Utrwalenie liczby 10:

https://kolorowanki.net.pl/cyferki-do-druku/cyfra-dziesiec/

http://bystredziecko.pl/nauka-pisania-cyferek-dla-dzieci-od-0-do-10/

 

· Liczebniki porządkowe:

https://drive.google.com/file/d/13z472ds8_6wX7mcJFF1HTI3StLH_7gE3/view

 

· Różne karty pracy dla przedszkolaków:

https://www.kidipage.com/pl/karty-pracy/przedszkole/index.html

 

9. Relaksacja: „W krainie relaksacji” 

 

Udanej zabawy i do zobaczenia