Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Dbamy o naszą planetę"

Dbamy o naszą planetę - propozycje zabaw i ćwiczeń 

 

Co to jest przyroda? – wyjaśnienie określenia przyroda na podstawie wysłuchanego wiersza D. Gellnerowej.  Tekst w załączniku nr. 1 [.png, 423.02 kB]  [.png, 423.02 kB]

 

Obietnica – słuchanie wiersza I. Salach. Rozmowa na temat niebezpieczeństw zagrażających środowisku ze strony człowieka. Tekst i obrazki w załączniku nr. 2  [.png, 357.38 kB]

Rodzic czytając wiersz, pokazuje obrazki miejsc zanieczyszczonych, np.: lasu, rzeki lub miejsc zniszczonych przez pożar. Omawia z dziećmi, jak należy zachowywać się w lesie, pyta: 

  1. Czy w lesie możemy śmiecić? 
  2. Dlaczego nie możemy śmiecić? 
     

Zastanów się jakie zachowania są przyjazne środowisku a które nie wykonaj karty pracy Karta pracy 1.a [.png, 405.80 kB] , Karta pracy 1b  [.png, 56.16 kB]

 

"Kodeks małego ekologa" Rodzic razem z dzieckiem tworzy kodeks małego ekologa.  Potrzebna będzie gazeta, klej lub kredki. Na dużym kartonie układa obrazek lasu lub rysuje z dzieckiem i pyta: Czy każde dziecko obiecuje, że przyrodę uszanuje?  Następnie kładzie na kartce obrazek rzeki oraz zwierząt i pyta: Czy obiecujecie nie straszyć zwierząt i nie zanieczyszczać rzek? Dziecko przykleja obrazki do kartonu oraz odbijają swoje dłonie pomalowane farbami na plakacie.  

 

„Śmieci wrzucamy do kosza” – zabawa z elementem celowania.  
Zadaniem dziecka jest celowanie do kosza kulkami z gazet. Możemy włączyć element rywalizacji z rodzicami. 

 

Co to jest ekologia – słuchanie piosenki (Załącznik nr. 3) 

 Zadajemy pytania: Co to jest ekologia? Czy możemy niszczyć środowisko? Co to znaczy dbać o środowisko? 

 Recykling- wykonanie karty pracy nr 3a [.png, 88.68 kB],  rozmowa z dzieckiem co oznacza ten znak jak rozumie słowo "recykling" w jaki sposób możemy wykorzystać śmieci Karta pracy 3b [.png, 334.08 kB]

Co do jakiego kosza - karta pracy 4a [.png, 359.02 kB] , karta pracy 4b  [.png, 334.46 kB]

Ekoprojekt" – praca plastyczno-techniczna z surowców wtórnych. Dzieci wykonują projekt np. ekoludka, lub pojazdu z różnych dostępnych materiałów wtórnych, np.: rolek po papierze toaletowym i ręcznikach papierowych, kolorowych gazet, pudełek po produktach spożywczych, włóczki, nakrętek plastikowych. 

 

Zabawy matematyczne i grafomotoryczne. 

 

Połącz w pary takie same kształty, wskazując palcem lub na wydrukowanej karcie (Załącznik nr. 5)  [.png, 292.76 kB]

 

Labirynt- sprawdź, czy wszyscy wyrzucą śmieci do kosza? (Załącznik nr. 6) [.png, 83.99 kB]  [.png, 83.99 kB]

 

Labirynt- wyrzuć śmieci do odpowiedniego pojemnika. Jaki kolor ma pojemnik na plastik, na papier i na metal? (Załącznik nr. 7) [.png, 170.23 kB]

 

Pokoloruj pojemniki i posegreguj śmieci. (Załącznik nr. 8) 

 

Z jak Ziemia- zapoznanie  literą Z,z, 

  • Wyszukiwanie elementów rozpoczynających się głoska z Karta pracy 2a [.png, 278.39 kB] 
  • Odczytywanie sylab łączenie z odpowiednim obrazkiem Karta pracy 2b  [.png, 314.44 kB]

Proponuje w wolnym czasie grać w z dziećmi w różne gry planszowe rozwijające logiczne myślenie, kreatywność, skojarzenia i zręczność.  Jest to jedna z łatwiejszych i oczywistych form spędzania czasu, gdzie przez zabawę dziecko uczy się bardzo dużo. 

 

Zabawy logopedyczne- rozwijające aparat artykulacyjny 

 

Ćwiczenie usprawniające narządy artykulacyjne - wierszyk: „Gimnastyka”. Rodzic mówi wierszyk a dziecko wykonuje ruchy języka opisane w wierszu. ( Załącznik nr. 9) 

 

Gra planszowa „Gimnastyka buzi i języka” (Załącznik nr. 12) 

 

 

Prosimy o przesłanie na naszego maila prac.   

Życzymy miłej zabawy  

Buziaki dla wszystkich naszych przedszkolaków od PAŃ